Xρήση του διαδικτύου, κοινωνικές ανισότητες και εκπαίδευση

Την τελευταία δεκαετία πληθαίνουν οι μελέτες των κοινωνιολόγων της εκπαίδευσης που εστιάζονται στις κοινωνικές ανισότητες ως προς την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και εμπλουτίζουν τη σχετική επιστημονική συζήτηση. Στο άρθρο επιχειρείται μια σύντομη επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας και παρουσιάζονται τα δεδομένα μιας έρευνας σε πρωτοετείς φοιτητές, με σκοπό να διερευνηθεί, αν και σε ποιο βαθμό η κοινωνική προέλευση διαφοροποιεί τη χρήση των ΤΠΕ και, ειδικότερα, του διαδικτύου. Τα ευρήματα παρέχουν ενδείξεις ότι υπάρχει συνάφεια ανάμεσα στην κοινωνική τάξη και τη χρήση του διαδικτύου. Επιτρέπουν τη διατύπωση της υπόθεσης πως δεν ισχύει η ρητορική που υποστηρίζει ότι η αξιοποίηση και η χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση είναι επαρκής παράγοντας για την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Αντίθετα, οι κοινωνικές ανισότητες εκδηλώνονται με νέες μορφές και αναπαράγονται με διαφορετικούς από το παρελθόν τρόπους. Έχει, συνεπώς, μεγάλη σημασία η έρευνα για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση από μια κοινωνιολογική σκοπιά, γιατί μπορεί να απεγκλωβίσει τη συζήτηση από τα στενά όρια της μονομερούς προσέγγισης που δίνει έμφαση στη διδακτική και αγνοεί τις κοινωνικές διαστάσεις της.
(Πλήθος ανακτήσεων: 114)