Το πάθημα ενός ψεύτη: Ένα παράδειγμα διδασκαλίας λατινικών στην Γ’ λυκείου με αξιοποίηση των ΤΠΕ

Η θέση που κατέχουν οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαίδευση και η εφαρμογή τους στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων αποτελεί σήμερα ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα προς διερεύνηση. Η παρούσα εισήγηση ασχολείται με την ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία των Λατινικών με στόχο την αποτελεσματικότερη μάθηση. Το προτεινόμενο παράδειγμα καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο διδασκαλίας της 24ης διδακτικής ενότητας (λεξιλόγιο, συντακτική και γραμματική ανάλυση, πραγματολογικά στοιχεία, μετάφραση και αξιολόγηση) και υλοποιείται με την αξιοποίηση του power point, του λογισμικού hot potatoes και του διαδικτύου. Αναμφισβήτητα, οι ΤΠΕ καθιστούν τη διδασκαλία μιας νεκρής γλώσσας ελκυστική για τους μαθητές, καθώς προσφέρουν τη δυνατότητα για εξερεύνηση και αυτενέργεια κατά την ανακάλυψη της γνώσης. Επιπροσθέτως, ενισχύεται η κοινωνικοποίηση με την ομαδοσυνεργατική και αλληλοδιδακτική μάθηση.
(Πλήθος ανακτήσεων: 88)