Παιδαγωγική Αξιοποίηση Εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης και Δραματικής Τέχνης στο Μάθημα της Γεωγραφίας: Εστίαση στην Ενίσχυση της Κριτικής Σκέψης των Μαθητών/τριών Δημοτικού Σχολείου
Ερευνητική εργασία
Η παρούσα μελέτη διερευνά τις δυνατότητες της συνδυαστικής αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) και της δραματικής τέχνης στην εκπαίδευση για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών στο μάθημα της Γεωγραφίας της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν 12 πρωτότυπα διδακτικά σενάρια που ενσωματώνουν τα ψηφιακά εργαλεία της ΤΝ και τις τεχνικές της δραματικής τέχνης, με σκοπό να ενισχύσουν την κριτική τους ικανότητα. Η έρευνα στηρίχθηκε στη μικτή μεθοδολογία, σε δείγμα ευκολίας σαράντα έξι (46) μαθητών/τριών της Στ΄ τάξης του δημοτικού, σε σχολική μονάδα αστικής περιοχής, συνδυάζοντας ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τον ρόλο της παιδαγωγικής αξιοποίησης των εφαρμογών ΤΝ και της δραματικής τέχνης στην καλλιέργεια της κριτική ικανότητας των μαθητών/τριών του δημοτικού σχολείου.
(Πλήθος ανακτήσεων: 5)

