Διδακτικά σενάρια και εκπαιδευτικά λογισμικά μελλοντικών εκπαιδευτικών ως εργαλεία μάθησης και ανάλυσης

Επίκεντρο της εργασίας αυτής είναι οι πρακτικές και οι σκέψεις μιας ομάδας μελλοντικών εκπαιδευτικών όπως προκύπτουν μέσα από τα διδακτικά σενάρια που οι ίδιοι σχεδίασαν αξιοποιώντας κάποιο λογισμικό. Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια ενός εξαμηνιαίου εργαστηρίου στις παιδαγωγικές εφαρμογές των Η/Υ στο πλαίσιο της ετήσιας παιδαγωγικής και διδακτικής τους εκπαίδευσης. Η εξοικείωση με εκπαιδευτικά λογισμικά και η ανάπτυξη διδακτικών σεναρίων λειτουργεί παραγωγικά για τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, καθώς συνθέτουν δημιουργικά την τεχνολογία με το διδακτικό σχεδιασμό, αλλά και αποκαλύπτει πλευρές των διδακτικών τους πρακτικών και αντιλήψεων που περιλαμβάνονται. Τα ευρήματα δείχνουν σε πολλές περιπτώσεις παραδοσιακές αντιλήψεις να οδηγούν την αξιοποίηση των λογισμικών, ως αποτέλεσμα είτε των προσωπικών τους διδακτικών μοντέλων, είτε ως λογικής που τα ίδια τα λογισμικά μπορεί δομικά και λειτουργικά να εμπεριέχουν, ενώ οι περισσότερες προτεινόμενες δραστηριότητες προβλέπουν ατομική ενασχόληση του μαθητή και συχνά είναι κλειστές. Όμως η συγκεκριμένη ενασχόληση φαίνεται να οδηγεί τους εκπαιδευόμενους στην παραγωγή λεπτομερών διδακτικών σεναρίων, που απέχει από τη θεωρητική προσέγγιση που συνήθως χαρακτηρίζει τις συμβατικές διδακτικές προτάσεις
(Πλήθος ανακτήσεων: 245)