Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση σε ένα Διεπιστημονικό Ψηφιακό Περιβάλλον
Ερευνητική εργασία
Η διδασκαλία διεπιστημονικού περιεχομένου προάγει την ανάπτυξη επιστημονικού γραμματισμού και την ενεργητική μάθηση συμβάλλοντας στην ισότιμη συμμετοχή και πρόοδο όλων των μαθητών σε επίπεδο γενικής τάξης. Η αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας (ΨΤ) σε συνδυασμό με τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (ΚΣΜ) ενισχύουν την προσβασιμότητα και προάγουν τη συμπερίληψη. Σκοπός της παρούσας πιλοτικής μελέτης ήταν να διερευνήσει την εφαρμογή του ΚΣΜ για τη δημιουργία ενός ψηφιακού μαθησιακού περιβάλλοντος μέσω της σύνδεσης Μαθηματικών και Φυσικής σ’ ένα συμπεριληπτικό πλαίσιο. Στην παρέμβαση συμμετείχαν δέκα μαθητές Β΄ Γυμνασίου, εκ των οποίων ένας μαθητής με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, ένας μαθητής με οπτική αναπηρία, συνοδά χρόνια νοσήματα και γενικές μαθησιακές δυσκολίες και ένας μαθητής με προβλήματα λόγου και ομιλίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ενσωμάτωση της ΨΤ στην παρέμβαση βελτίωσε τα μαθησιακά αποτελέσματα και ενθάρρυνε την εμπειρία των μαθητών.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)

