Βαθιά αυτενέργεια και μεικτή μάθηση: Μία πρόταση αλλαγής στο μοντέλο της Κοινότητας Διερεύνησης
Η παρούσα εργασία αποτελεί τμήμα μίας τρίχρονης έρευνας δράσης προκειμένου να προσαρμόσουμε
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ειδικότερα στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας ένα μοντέλο μεικτής
μάθησης που εφαρμόζεται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την «Κοινότητα Διερεύνησης» (Community of
Inquiry). Τα ερευνητικά ερωτήματα που απασχόλησαν την παρούσα εργασία ήταν: (1) επαρκούν οι
παρουσίες της Κοινότητας Διερεύνησης για να υποστηρίξουν τον σχεδιασμό μεικτών μαθησιακών
περιβαλλόντων που ενδυναμώνουν τη βαθιά αυτενέργεια των μαθητών/τριών; και (2) πώς ο τρόπος
έκφρασης της βαθιάς αυτενέργειας των μαθητών/τριών διαφοροποιεί τις επιμέρους συνθήκες του μοντέλου; Στηριζόμενοι στην ποιοτική ανάλυση του λόγου ενός μαθητή μέτριας ακαδημαϊκής επίδοσης
υποστηρίζουμε ότι οι υπάρχουσες παρουσίες του εν λόγω μοντέλου δεν επαρκούν, ώστε να αποδώσουν τη
βαθιά αυτενέργεια που εμφάνισε ο συγκεκριμένος μαθητής κατά τη διάρκεια του μεικτού μαθήματος.
Προτείνουμε την προσθήκη μιας νέας παρουσίας, της παρουσίας της ανάπτυξης, στο μεικτό μοντέλο και
σκιαγραφούμε τις πιθανές διαστάσεις της.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2)

