Το Πλαίσιο Ικανοτήτων UNESCO AI CFT στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Διερεύνηση του Βαθμού Σύγκλισης των Προγραμμάτων Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Α.Ε.Ι. για Εκπαιδευτικούς
Ερευνητική εργασία
Το πλαίσιο ικανοτήτων της UNESCO στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) (AI CFT) καθορίζει τις βασικές γνώσεις, ικανότητες και στάσεις των εκπαιδευτικών για την υπεύθυνη και αποτελεσματική χρήση της ΤΝ. Καθώς ο σωστός σχεδιασμός της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του έγκυρα πλαίσια ικανοτήτων, κρίθηκε αναγκαίο να εξετασθεί ο βαθμός σύγκλισης των επιμορφωτικών προγραμμάτων των Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ Α.Ε.Ι., τα οποία εστιάζουν στην ΤΝ για εκπαιδευτικούς με το πλαίσιο ικανοτήτων AI CFT. Με ανάλυση περιεχομένου των 15 προγραμμάτων σπουδών που εντοπίσθηκαν, διερευνήθηκαν οι δεξιότητες που καλύπτονται σε σχέση με τις διαστάσεις του πλαισίου AI CFT. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως τα συγκεκριμένα προγράμματα δίνουν έμφαση κυρίως σε βασικές δεξιότητες. Επιπλέον, εντοπίσθηκαν συγκεκριμένες δεξιότητες στα προγράμματα οι οποίες δεν αναλύονται επαρκώς στο ΑΙ CFT. Η μελέτη υπογραμμίζει την ανάγκη για μία ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει τεχνικές γνώσεις με ηθικές και κοινωνικές διαστάσεις της ΤΝ στην εκπαίδευση.
(Πλήθος ανακτήσεων: 3)

