To ChatGPT ως Προσωπικός Βοηθός Μάθησης - Μια Συγκριτική Μελέτη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ερευνητική εργασία
H εφαρμογή και αξιολόγηση των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο έρευνας τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μετά την έλευση των εφαρμογών Παραγωγικής ΤΝ. Η υποστήριξη της διδασκαλίας, η αυτοματοποίηση διαδικασιών, η αξιολόγηση, η ανατροφοδότηση και η στήριξη της μάθησης αποτελούν μόνο κάποια από τα ζητήματα που είναι υπό διερεύνηση. Ιδιαίτερα τα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα όπως το ChatGPT, εξετάζονται και αξιολογούνται ως προσωπικοί βοηθοί μάθησης των φοιτητών/τριών κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάσθηκε και εφαρμόσθηκε μία εκπαιδευτική παρέμβαση ημι-πειραματικής διάταξης σε 96 προπτυχιακούς φοιτητές/τριες. Το ChatGPT εφαρμόσθηκε ως προσωπικός βοηθός μάθησης για να αξιολογηθεί ο βαθμός επίδρασής του στα μαθησιακά αποτελέσματα, σε σύγκριση με την παραδοσιακή διδασκαλία. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των δύο ομάδων, με την ομάδα που έκανε χρήση του ChatGPT να πετυχαίνει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα. Αν και λόγω περιορισμών, δεν μπορούν να γενικευθούν τα αποτελέσματα, εντούτοις η συγκεκριμένη έρευνα αναδεικνύει αφενός τη δυναμική εφαρμογών τύπου ChatGPT στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αφετέρου την ανάγκη διενέργειας ερευνών μεγαλύτερης κλίμακας στο πεδίο αυτό.
(Πλήθος ανακτήσεων: 4)