Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Ηθικές Προκλήσεις, Πνευματικά Δικαιώματα και Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις

Ερευνητική εργασία
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) έχει εισέλθει δυναμικά στον εκπαιδευτικό χώρο, προσφέροντας νέες δυνατότητες. Ωστόσο, η χρήση της εγείρει σοβαρά ηθικά ζητήματα, κυρίως σχετικά με την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της. Η παρούσα εργασία εξετάζει τους βασικούς προβληματισμούς που προκύπτουν από τη χρήση ΤΝ στην εκπαίδευση, με έμφαση στις ηθικές, νομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της ενσωμάτωσης της ΤΝ στην εκπαίδευση, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ηθικά, η ΤΝ εγείρει ζητήματα ακαδημαϊκής ακεραιότητας, ιδιωτικότητας και προκαταλήψεων, απαιτώντας διαφανή και υπεύθυνα πλαίσια. Νομικά, το περιεχόμενο παραγόμενο από ΤΝ περιπλέκει τα πνευματικά δικαιώματα, με τον νόμο 2121/1993 να υστερεί έναντι του κανονισμού AI Act της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περιβαλλοντικά, η ενεργοβόρα φύση της ΤΝ συμβάλλει σε σημαντικές εκπομπές άνθρακα, κάτι που συνδέεται με τις περιβαλλοντικές πολιτικές και το ενεργειακό μείγμα χωρών, όπως η Ελλάδα. Αυτό που αναδύεται ως ανάγκη είναι η δίκαιη και βιώσιμη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, ξεπερνώντας ή οριοθετώντας τέτοια ζητήματα. Στην εργασία παρουσιάζονται παραδείγματα από την ελληνική πραγματικότητα και προτείνονται πολιτικές και παιδαγωγικές πρακτικές για την υπεύθυνη ενσωμάτωση της ΤΝ στην εκπαίδευση. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις που στοχεύουν στη διασφάλιση της ακαδημαϊκής ακεραιότητας και της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)