Ψηφιακό Χάσμα στην Εκπαίδευση: Μια Συστηματική Βιβλιογραφική Επισκόπηση
Ερευνητική εργασία
Στον 21ο αιώνα, ο οποίος χαρακτηρίζεται από ψηφιακή και πληροφοριακή αφθονία, πολλές φωνές σκεπτικισμού αναδύονται, οι οποίες επισημαίνουν τον κίνδυνο μιας νέας μορφής ανισότητας, γνωστής ως "ψηφιακή ανισότητα", ή αλλιώς "ψηφιακό χάσμα" (ΨΧ), το οποίο θεωρείται αντανάκλαση των ήδη υπαρχουσών κοινωνικών ανισοτήτων. Το παρόν κείμενο αποτελεί μια συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση (systematic literature review) του ψηφιακού χάσματος στην Εκπαίδευση της τελευταίας δεκαετίας, κατά την οποία εξετάστηκαν 48 δημοσιεύσεις από τη Βάση Δεδομένων SCOPUS, οι οποίες μελέτησαν το φαινόμενο του ΨΧ, καθώς και τους παράγοντες που το δημιουργούν ή το επηρεάζουν. Η συστηματική επισκόπηση ανέδειξε σημαντικούς δημογραφικούς και κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες, αλλά και ατομικούς παράγοντες. Επίσης, αναδείχθηκε και η σημασία των τεχνικών και οργανωσιακών παραγόντων που σχετίζονται με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, κυρίως των εφαρμογών του Διαδικτύου.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)

