Όταν οι Εικόνες Μιλούν: Η Εκπαιδευτική Δύναμη των Deepfakes στην Διδασκαλία της Ιστορίας

Σύντομο Άρθρο
Η τεχνολογία Deepfake, μια καινοτόμος και ταχύτατα αναπτυσσόμενη εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέπει τη ρεαλιστική ανακατασκευή ιστορικών προσώπων και γεγονότων. Αυτή η τεχνολογική καινοτομία έχει βρει ενδιαφέρουσες εφαρμογές στην εκπαίδετση, ενισχύοντας την εμπειρία μάθησης με τρόπο διαδραστικό, βιωματικό και συναισθηματικά φορτισμένο. Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στην διερεύνηση χρήσης των Deepfakes για την αναβίωση ιστορικών γεγονότων, με έμφαση στη Μικρασιατική Καταστροφή. Πρόκειτα για μια πιλοτική, και πειραματική εφαρμογή που επιχειρεί να συνδέσει την τεχνητή νοημοσύνη με τις αρχές της βιωματικής μάθησης και της πολιτισμικής ενσυναίσθησης. Ειδικότερα, η έρευνα εξετάζει την αξιοποίηση της πλατφόρμας HeyGen. Πιο συγκεκριμένα, η πιλοτική εφαρμογή της μεθόδου ανέδειξε τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας όχι μόνο στην ενίσχυση της ιστορικής γνώσης, αλλά και στη βαθύτερη συναισθηματική σύνδεση των συμμετεχόντων με το παρελθόν. Μέσω των Deepfakes, η ιστορία παρουσιάζεται με έναν πιο άμεσο, προσωπικό και καθηλωτικό τρόπο, ο οποίος ενισχύει την ενσυναίσθηση, την κριτική σκέψη και το ενδιαφέρον για την διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην εκπαίδευση, προσφέροντας ένα καινοτόμο και πιο συναισθηματικό τρόπο σύνδεσης με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)