Νέες Τεχνολογίες STEAM και Συμπεριληπτική Παιδαγωγική: Οι Απόψεις Νηπιαγωγών για τη Διαχείριση της Προσχολικής Τάξης

Ερευνητική εργασία
Η παρούσα έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις νηπιαγωγών σχετικά με την εφαρμογή της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) στην προσχολική εκπαίδευση, με ιδιαίτερη έμφαση στην παιδαγωγική της συμπερίληψης και στη διαχείριση της τάξης. Μέσω ποσοτικής μεθοδολογίας με τη χρήση ερωτηματολογίων και ανάλυσης δεδομένων μέσω του λογισμικού Jamovi, τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η αξιοποίηση της μεθόδου STEAM ενισχύει τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και τη συνεργατικότητα, προάγοντας παράλληλα ένα συμμετοχικό και συμπεριληπτικό μαθησιακό περιβάλλον. Ωστόσο, αναδείχθηκαν προκλήσεις σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή και την ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις που αφορούν στην υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους νηπιαγωγούς σχετικά με τη μέθοδο STEAM, τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και την αποτελεσματική διαχείριση της τάξης, καθώς και στην ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών.
(Πλήθος ανακτήσεων: 0)