Μια Ιστορία Κρυμμένη σε Αποθήκες: Η Μέθοδος Storyline και οι ΤΠΕ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Ερευνητική εργασία
Η παρούσα εισήγηση παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική παρέμβαση που συνδυάζει την παιδαγωγική προσέγγιση της Iστοριογραμμής (Storyline), την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), με σκοπό την ενεργή εμπλοκή 16 μαθητών Ε΄ τάξης στη διερεύνηση της τοπικής ιστορίας της πόλης τους, της Ξάνθης. Εστιάζοντας στην περίοδο 1870-1910 και την οικονομικοκοινωνική σημασία του καπνεμπορίου, το πρόγραμμα αξιοποίησε διαθεματικές πρακτικές και ψηφιακά εργαλεία (LEGO WeDo 2.0, Word, Wordwall, Sway) για να ενισχύσει τη βιωματική μάθηση. Οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν σεισμικούς προσομοιωτές, παρήγαγαν πολυτροπικά κείμενα και ανέπτυξαν κοινωνική ευαισθησία για την αξία των καπναποθηκών ως πολιτιστικών μνημείων. Η μεθοδολογία στηρίχθηκε στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, με έμφαση στην αυτενέργεια και τη συνεργασία. Η παρέμβαση κατέδειξε την παιδαγωγική δύναμη της Ιστοριογραμμής, ειδικά όταν εμπλουτίζεται με STEM και ψηφιακά εργαλεία, αναδεικνύοντας τον ρόλο της στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης και της ενεργούς πολιτειότητας.
(Πλήθος ανακτήσεων: 0)