Μάθηση, Φύλο και Επιστημικά Συναισθήματα στην Εμβυθιστική Εικονική Πραγματικότητα

Ερευνητική εργασία
Τα επιστημικά συναισθήματα διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στη γνωστικές λειτουργίες και ακαδημαϊκές επιδόσεις. Η εμβυθιστική εικονική πραγματικότητα (ΕμΕΠ) εμπλουτίζει την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω συναισθηματικά πλούσιων περιβαλλόντων που ενισχύουν τη μάθηση. Ωστόσο, λίγες έρευνες έχουν εξετάσει τη σύνδεση επιστημικών συναισθημάτων και γνωστικών αποτελεσμάτων στα πλαίσια της ΕμΕΠ. Στην παρούσα μελέτη, που συμμετείχαν 84 φοιτητές, εξετάστηκε ένα μοντέλο που διερεύνησε τη δυναμική θετικών και αρνητικών επιστημικών συναισθημάτων, την επίδρασή τους στη μάθηση, καθώς και τις διαφορές φύλου στο πλαίσιο της ΕμΕΠ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διασκέδαση, η περιέργεια και η έκπληξη ενίσχυσαν τη μάθηση, με τη διασκέδαση να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση, καταπνίγοντας αρνητικά συναισθήματα. Αντίθετα, η ανία και ο εκνευρισμός είχαν αρνητική επίδραση. Οι άντρες βίωσαν περισσότερη διασκέδαση, περιέργεια και έκπληξη και λιγότερο άγχος.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2)