Η Συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Αναγνωστική Κατανόηση Μαθητών/τριών της Στ' Δημοτικού: Συγκριτική Ανάλυση Ερωτήσεων Εκπαιδευτικών και ΤΝ

Ερευνητική εργασία
Η παρούσα έρευνα εξετάζει την αποτελεσματικότητα ερωτήσεων κατανόησης κειμένου που διαμορφώνονται από εκπαιδευτικούς σε σύγκριση με ερωτήσεις που δημιουργούνται μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Το δείγμα της μελέτης αποτελείται από μαθητές/τριες της Στ’ Δημοτικού, που συμμετείχαν σε δύο φάσεις αξιολόγησης. Στην πρώτη φάση, διάβασαν ένα κείμενο και απάντησαν σε ερωτήσεις που σχεδιάστηκαν από μια πλατφόρμα ΤΝ. Στη δεύτερη φάση, διάβασαν ένα παρεμφερές κείμενο και απάντησαν σε ερωτήσεις που δημιουργήθηκαν από τους ερευνητές. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε σύγκριση των απαντήσεων των μαθητών/τριών, προκειμένου να διαπιστωθεί ποια ομάδα ερωτήσεων συνέβαλε περισσότερο στην κατανόηση του κειμένου. Επιπλέον, δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο εξόδου για να διερευνηθούν οι προτιμήσεις των παιδιών ως προς τις δύο προσεγγίσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι ερωτήσεις αναγνωστικής κατανόησης που δημιουργήθηκαν από την ΤΝ ήταν εξίσου αποτελεσματικές με εκείνες των εκπαιδευτικών, με παρόμοια ποσοστά σωστών απαντήσεων. Ωστόσο, οι μαθητές/τριες προτίμησαν τις ερωτήσεις των εκπαιδευτικών, τις οποίες αξιολόγησαν ως πιο σαφείς, ενδιαφέρουσες και βοηθητικές για την κατανόηση του κειμένου.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2)