Η Ψηφιακή Ικανότητα των Εκπαιδευτικών και οι Στάσεις τους για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό και τον Βαθμό Υλοποίησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο Ρόλος της Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ

Ερευνητική εργασία
Διερευνήθηκαν οι στάσεις των εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου σε 281 εκπαιδευτικούς, από 11/12/2024 έως 4/2/2025. Παρατηρήθηκε θετική στάση για την ενσωμάτωση του ψηφιακού μετασχηματισμού και υψηλή ψηφιακή ικανότητα. Η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό εγγραμματισμό, ωστόσο η μετάβαση δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς. Για την υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού προτείνονται: α) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ, β) η αναβάθμιση των υποδομών και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, γ) η εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης και δ)η σύνδεση όλων των σχολείων της χώρας με οπτική ίνα. Ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης θα πρέπει να πραγματοποιείται εντός εργασιακού ωραρίου, να είναι ταχύρρυθμο, μοριοδοτούμενο, να περιέχει παρουσιάσεις με εφαρμογή κεκτημένων γνώσεων και να συνδιαμορφώνεται με τους εκπαιδευτικούς. Η μελέτη προσδιορίζει τις σημαντικότερες δράσεις για την ενσωμάτωση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)