Η Προσέγγιση STEAM σε Εθνικά Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών

Ερευνητική εργασία
Η παρούσα εργασία εξετάζει την ένταξη της προσέγγισης STEAM σε αναλυτικά προγράμματα σπουδών έξι χωρών (Αυστραλία, Πολιτεία Τένεσι των ΗΠΑ, Σιγκαπούρη, Σουηδία, Κύπρος, Ελλάδα), τεσσάρων διαφορετικών ηπείρων. Μέσα από βιβλιογραφική επισκόπηση και ανάλυση περιεχομένου, διερευνώνται η παρουσία της Τέχνης, η σύνδεση με την αειφορία, η συμβολή των ΤΠΕ στην καλλιέργεια της διεπιστημονικότητας ανάμεσα στα γνωστικά αντικείμενα και η ύπαρξη της STEAM προσέγγισης ως διακριτού γνωστικού αντικειμένου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εφαρμογή της STEAM προσέγγισης διαφοροποιείται σημαντικά μεταξύ των χωρών, με μεγάλο ποσοστό παράλειψης της ενσωμάτωσης της Τέχνης. Η Σουηδία και η Αυστραλία παρουσιάζουν τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα σύνδεσης με την αειφορία. Τέλος, στα αναλυτικά προγράμματα της Ελλάδας και της Κύπρου, υπάρχει εργαλειακή ένταξη των ΤΠΕ στην προσέγγιση STEAM, ενώ στα προγράμματα της Αυστραλίας και της Σουηδίας δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη διεπιστημονική διασύνδεση των ΤΠΕ στην προσέγγιση STEAM.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)