Η Μικτή Μάθηση για την Ενίσχυση της Μάθησης των Κλασμάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Ερευνητική εργασία
Η κατανόηση των κλασμάτων αποτελεί κρίσιμη συνιστώσα της μαθηματικής εκπαίδευσης στο δημοτικό σχολείο. Η παρούσα μελέτη διερευνά την αποτελεσματικότητα ενός μεικτού μοντέλου μάθησης, που συνδυάζει ψηφιακές δραστηριότητες με βιωματικές προσεγγίσεις, στην ενίσχυση της εννοιολογικής και της διαδικαστικής γνώσης των μαθητών/τριών, καθώς και της συνολικής τους επίδοσης στα κλάσματα ως σύνθετου μέτρου των δύο γνωστικών τομέων. Η έρευνα υλοποιήθηκε με πειραματικό σχεδιασμό με 130 μαθητές/τριες της Ε΄ δημοτικού σε δύο ομάδες, την πειραματική ομάδα (n = 66) και την ομάδα ελέγχου (n = 64). Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω γραπτής δοκιμασίας προελέγχου και μεταελέγχου. Η ανάλυση των δεδομένων με μη παραμετρικούς ελέγχους ανέδειξε σημαντικά υψηλότερη βελτίωση της πειραματικής ομάδας στην εννοιολογική και τη διαδικαστική γνώση, καθώς και στη συνολική επίδοση στα κλάσματα. Τα ευρήματα υποστηρίζουν τη δυναμική του μικτού μοντέλου ως παιδαγωγική παρέμβαση που προάγει τη μαθηματική σκέψη και την ενεργό εμπλοκή των μαθητών/τριών στη μάθηση των κλασμάτων.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2)