H Διδασκαλία της Κληρονομικότητας στον Προγραμματιστικό Μικρόκοσμο objectKarel*

Η διδασκαλία και εκμάθηση του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες. Για την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών έχει προταθεί από ερευνητές και διδάσκοντες η χρήση εκπαιδευτικών προγραμματιστικών περιβαλλόντων και εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια πρόταση διδασκαλίας που βασίζεται στον διδακτικό μικρόκοσμο objectKarel. Η προβληματική που διέπει την προτεινόμενη διδακτική προσέγγιση, αλλά και τη σχεδίαση του περιβάλλοντος objectKarel, παρουσιάζεται μέσω της αναλυτικής περιγραφής της πορείας και των αποτελεσμάτων ενός από τα πέντε μαθήματα που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια της πιλοτικής εφαρμογής του με φοιτητές ενός Τμήματος Πληροφορικής. Το μάθημα που παρουσιάζεται αναφέρεται σε μία από τις θεμελιώδεις έννοιες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, την έννοια της κληρονομικότητας, για την οποία έχουν καταγραφεί αρκετές δυσκολίες και παρανοήσεις. Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από σχετικές μελέτες, οι σπουδαστές δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν κλάσεις, να κατανοήσουν τη χρησιμότητα των κλάσεων και της κληρονομικότητας, καθώς επίσης και τη λειτουργικότητα των μεθόδων.
(Πλήθος ανακτήσεων: 719)