Γραμματισμός σε Θέματα Ψηφιακής Ασφάλειας: Μια Ποιοτική Εμπειρική Μελέτη με Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ερευνητική εργασία
Οι ικανότητες στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας αποτελούν βασική συνιστώσα του ψηφιακού αλφαβητισμού για τον πολίτη του 21ου αιώνα και αναδεικνύονται ως κρίσιμες για την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία οφείλει να δημιουργεί ένα ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον για τους μαθητές και ταυτόχρονα να τους υποστηρίζει να καλλιεργήσουν τις ψηφιακές τους ικανότητες. Ο ψηφιακός γραμματισμός των εκπαιδευτικών, στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας διασφαλίζει όχι μόνο τη δική τους ασφάλεια αλλά και την ασφάλεια των μαθητών τους, ιδιαίτερα στο δημοτικό σχολείο. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των γνώσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας. Στην έρευνα συμμετείχαν 20 εκπαιδευτικοί δημοτικών σχολείων. Εργαλείο της έρευνας αποτέλεσε ημιδομημένη συνέντευξη με ερωτήσεις που αφορούσαν το επίπεδο βασικών γνώσεων στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας, την ενημέρωση των γονέων καθώς και τις ανάγκες υποστήριξης των εκπαιδευτικών σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όλοι οι συμμετέχοντες γνωρίζουν σε ικανοποιητικό βαθμό για τους κινδύνους του διαδικτύου, θεωρούν σημαντική την ενημέρωση των γονέων για θέματα ψηφιακής ασφάλειας και ζητούν στοχευμένη επιμόρφωση σε θέματα διαχείρισης της ψηφιακής ασφάλειας στην εκπαιδευτική κοινότητα.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)