Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Καινοτόμες Μορφές Αξιολόγησης στην Ηλεκτρονική Μάθηση με Αξιοποίηση Προβλεπτικών Μοντέλων Μηχανικής Μάθησης. Η Καταγραφή της Ενεργής Συμμετοχής Μέσω της Μελέτης των Επιδραστικών Χαρακτηριστικών στα Σύνολα Δεδομένων

Ερευνητική εργασία
Αξιοποιώντας δεδομένα χρήσης Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης για σπουδαστές του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατασκευάστηκαν προβλεπτικά μοντέλα Μηχανικής Μάθησης για να προβλεφθεί εγκαίρως η ακαδημαϊκή τους επίδοση. Εντοπίστηκαν τα επιδραστικότερα χαρακτηριστικά στα σύνολα δεδομένων των μοντέλων και μελετήθηκε η σχέση τους με την ενεργή συμμετοχή των σπουδαστών. Μελετήθηκε επίσης η επιρροή του εκπαιδευτικού σχεδιασμού των μαθημάτων στην απόδοση των προβλεπτικών μοντέλων. Προέκυψε ότι τα χαρακτηριστικά που απαρτίζουν τα σύνολα δεδομένων δεν είναι ισότιμα ως προς την επίδρασή τους στην απόδοση των μοντέλων πρόβλεψης και ότι στα συναφή μαθήματα αντιστοιχούν κοινά επιδραστικά χαρακτηριστικά, τα οποία σχετίζονται με δείκτες ενεργής συμμετοχής, γεγονός που παρέχει εξήγηση για την επιδραστικότητά τους. Τέλος, προέκυψε ότι η απόδοση των προβλεπτικών μοντέλων επηρεάζεται από ζητήματα που αφορούν δομικά χαρακτηριστικά του μαθήματος και γενικότερα από ζητήματα που αφορούν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2)