Εμπειρίες από την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας

Η εργασία αυτή είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας, που έγινε στο Γυμνάσιο Πύργου Σάμου τις σχολικές χρονιές 1999-2000 και 2000-2001 και που απέβλεπε στην εισαγωγή των υπολογιστών στην τάξη των γαλλικών και στην επίδραση τους στους μαθητές, ως μέσων ευρύτερης πληροφόρησης και επικοινωνίας. Στις σελίδες που ακολουθούν περιγράφονται οι διαδικασίες και τα βήματα, που ακολουθήθηκαν, για την πραγματοποίηση πέντε (5) Πειραματικών Διδασκαλιών, που εκπονήθηκαν με χρήση και αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών σε εργαστήριο υπολογιστών στα πλαίσια της Ενέργειας Οδύσσεια. Μέσα από την εφαρμογή μίας τέτοιας διδακτικής διαδικασίας έγινε προσπάθεια να επιτευχθούν στόχοι, όπως : το άνοιγμα του σχολείου προς τον κόσμο και η γνωριμία μ’αυτόν μέσα από την εξοικείωση των μαθητών με τη νέα τεχνολογία και τις δυνατότητες που αυτή παρέχει, η εξοικείωση του μαθητή με νέους τρόπους έρευνας, αναζήτησης στοιχείων και προσέγγισης της γνώσης, η ευαισθητοποίηση και η ενεργοποίηση του μέσω μίας πιο ολοκληρωμένης πληροφόρησης και ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ένα εναλλακτικό μέσο παροχής γνώσης. Όσον αφορά τα αναμενόμενα αποτελέσματα των διδασκαλιών που παρουσιάζονται, μπορούμε να διακρίνουμε τα γενικά και τα ειδικά. Τα μεν πρώτα, είναι κοινά σε κάθε τέτοιου είδους εφαρμογή και έχουν να κάνουν με την επίδραση που μπορεί να έχει η διδακτική πράξη, που εξελίσσεται σε μία τεχνολογική τάξη, στην στάση και συμπεριφορά του μαθητή, στην εξοικείωσή του με το μάθημα-στόχο και στην απόδοσή του. Τα δε ειδικά, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την εκάστοτε επιλεγμένη δραστηριότητα Στον επίλογο παραθέτονται τα προβλήματα που εμφανίστηκαν, σχόλια και προτάσεις βελτίωσης. Η εργασία αυτή είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας, που έγινε στο Γυμνάσιο Πύργου Σάμου τις σχολικές χρονιές 1999-2000 και 2000-2001, που απέβλεπε στην εισαγωγή των υπολογιστών στην τάξη των γαλλικών και στην επίδραση τους στους μαθητές, ως μέσων ευρύτερης πληροφόρησης και επικοινωνίας. Στις σελίδες που ακολουθούν περιγράφονται οι διαδικασίες και τα βήματα, που ακολουθήθηκαν, για την πραγματοποίηση πέντε (5) Πειραματικών Διδασκαλιών, που εκπονήθηκαν με χρήση και αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών σε εργαστήριο υπολογιστών στα πλαίσια της Ενέργειας Οδύσσεια.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1386)