e-διδακτική: νέες τεχνολογίες και διδασκαλία της λογοτεχνίας

Θέµα της εισήγησης αυτής είναι ο εκσυγχρονισµός της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθµια εκπαίδευση µε την κατάλληλη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες. Καταγράφονται επιγραµµατικά τα πλεονεκτήµατα της σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας σε σχέση µε τα παραδοσιακά µέσα. Επισηµαίνονται τα προβλήµατα που διαπιστώνονται στην εκπαιδευτική πράξη κατά τη διδακτική προσπέλαση των εγχειριδίων της Λογοτεχνίας στο Γυµνάσιο και Λύκειο. Παρουσιάζονται συνοπτικά οι σύγχρονες τάσεις στη θεωρία της Λογοτεχνίας που προβάλλουν το ρόλο του αναγνώστη και νοµιµοποιούν την αναβάθµιση του ρόλου του µαθητή-αναγνώστη κατά τη διδακτική πράξη. Τίθενται οι προϋποθέσεις για το σχεδιασµό ενός κατάλληλου Λογισµικού για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και περιγράφονται οι δυνατότητες που παρέχει ένα Ηλεκτρονικό Λογοτεχνικό εργαστήρι στην απελευθέρωση των δηµιουργικών - αναγνωστικών ικανοτήτων των µαθητών.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2832)