Διδασκαλία της Γεωμετρίας στο Νηπιαγωγείο με την Βοήθεια των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Ερευνητική εργασία
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του κατά πόσο οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) συμβάλλουν στη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών του νηπιαγωγείου στα γεωμετρικά σχήματα. Στην έρευνα αυτή αξιοποιήθηκε το μοντέλο "GeoHieleICTshapes" ως εκπαιδευτικό λογισμικό, το οποίο φιλοδοξεί να προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα ένα καινοτόμο παιδαγωγικό πλαίσιο και να διευκολύνει την ανάπτυξη της γεωμετρικής σκέψης των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η μελέτη συγκρίνει την επίδοση των παιδιών της πειραματικής ομάδας, που διδάχθηκαν μέσω του μοντέλου "GeoHieleICTshapes", με εκείνη της ομάδας ελέγχου που ακολούθησε παραδοσιακή διδασκαλία βάσει του Αναλυτικού Προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Η βασική καινοτομία της έρευνας συνίσταται στην εφαρμογή ενός καινοτόμου μαθησιακού περιβάλλοντος, το οποίο επιδιώκει να συγκρίνει την επίδραση της διδασκαλίας γεωμετρίας μέσω δραστηριοτήτων με ΤΠΕ σε συνδυασμό με βιωματικές δραστηριότητες (μικτή μάθηση), σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Το δείγμα αποτέλεσαν μαθητές/τριες νηπιαγωγείου, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες (πειραματική και ελέγχου). Και οι δύο ομάδες υποβλήθηκαν σε προ-δοκιμασία και μετά-δοκιμασία για την αξιολόγηση της επίδοσής τους στα γεωμετρικά σχήματα. Τα αποτελέσματα της μελέτης κατέδειξαν ότι η διδασκαλία και μάθηση μέσω ΤΠΕ αποτελεί μια διαδραστική διαδικασία για παιδιά νηπιαγωγείου και ασκεί θετική επίδραση στην εκμάθηση της γεωμετρίας συγκριτικά με την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)

