Αξιοποιώντας την Εφαρμογή Tinkercad στο Δημοτικό: Ένα Project Τρισδιάστατης Σχεδίασης για τη Βελτίωση του Σχολικού Περιβάλλοντος
Ερευνητική εργασία
Η παρούσα εργασία εστιάζει στη χρήση λογισμικού τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης ως εργαλείο μάθησης κατά τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο Δημοτικό. Το διαδικτυακό λογισμικό Tinkercad χρησιμοποιήθηκε στην υλοποίηση ενός project με τίτλο "Η αυλή μας σε τρεις διαστάσεις" που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 47 μαθητών/τριών της Στ’ τάξης. Σκοπός της εργασίας ήταν τόσο η εξοικείωση των μαθητών/τριών με το λογισμικό τρισδιάστατης σχεδίασης, όσο και η ανάπτυξη ψηφιακών και μη δεξιοτήτων με θέμα τη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος και συγκεκριμένα της αυλής του σχολείου. Αρχικά πραγματοποιήθηκε ανάλυση, συζήτηση και καταγραφή των προβλημάτων της υπάρχουσας αυλής από τους/τις μαθητές/τριες. Στη συνέχεια τα παιδιά εργάστηκαν στην εφαρμογή σχεδίασης και μετέτρεψαν τις προτάσεις τους σε 3D σχέδια. Στο τέλος, οι μαθητές/τριες εκτύπωσαν τις δημιουργίες τους και με αυτές, και άλλες κατασκευές, κατασκεύασαν μια φυσική μακέτα του σχολείου. Κατά την εκπόνηση της εργασίας οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακού σχεδιασμού, κριτικής σκέψης, επικοινωνίας, συνεργατικότητας. Η παρούσα εισήγηση ευελπιστεί να συμβάλει στην ανάδειξη καλών πρακτικών για τη χρήση εφαρμογών νέων τεχνολογιών στο πλαίσιο διδασκαλίας των ΤΠΕ.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)

