Αξιοποίηση του ChatGPT από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς για τον Σχεδιασμό Μαθημάτων στις Φυσικές Επιστήμες

Σύντομο Άρθρο
Η εργασία διερευνά πώς μελλοντικοί εκπαιδευτικοί αξιοποιούν το ChatGPT για τον σχεδιασμό μαθημάτων στις Φυσικές Επιστήμες. Δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν από συζητήσεις μελλοντικών εκπαιδευτικών Α/θμιας με το ChatGPT, πριν και κατά τη διάρκεια της συμμετοχή τους σε σεμινάριο σχετικό με την αξιοποίηση της παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στον διδακτικό σχεδιασμό. Μέσω ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου, οι προτροπές που χρησιμοποίησαν οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί αναλύθηκαν ως προς (α) το είδος τους και (β) τα συστατικά της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΠΓΠ) που ενσωμάτωναν. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η εμπλοκή των μελλοντικών εκπαιδευτικών στις δραστηριότητες του σεμιναρίου συνέβαλε στην ενίσχυση διατύπωσης προτροπών που ανήκουν στο είδος "Οδηγία σε φυσική γλώσσα" και "Συνέχιση της απάντησης". Παράλληλα ενισχύθηκε η ενσωμάτωση στοιχείων της ΠΓΠ στις προτροπές. Το εύρημα αυτό είναι σημαντικό, καθώς δείχνει ότι οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί αξιοποίησαν το ChatGPT ως συν-σχεδιαστή κατά την ανάπτυξη των σχεδίων μαθήματος, καθοδηγώντας το βήμα-βήμα με διαλογικό τρόπο, βασιζόμενοι ταυτόχρονα στην ΠΓΠ τους.
(Πλήθος ανακτήσεων: 5)