Από τις Ιδέες στα Αντικείμενα: Μαθηματικά, Υπολογιστική Σκέψη και Τρισδιάστατη Εκτύπωση
Ερευνητική εργασία
Η τρισδιάστατη (3D) εκτύπωση αποτελεί ένα ελκυστικό μέσο εμπλοκής των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Ωστόσο, εξακολουθεί να τίθεται το ερώτημα για το κατά πόσο αυτή η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει ουσιαστικά την ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως η Υπολογιστική Σκέψη (Computational Thinking-CT), καθώς και να διευκολύνει την κατανόηση σύνθετων μαθηματικών εννοιών. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια μελέτη με μαθητές Λυκείου, οι οποίοι αξιοποίησαν ένα ψηφιακό εργαλείο που τους έδωσε τη δυνατότητα να σχεδιάζουν και να χειρίζονται δυναμικά τις ιδιότητες των 3D εκτυπώσιμων μοντέλων με τη χρήση προγραμματισμού, εστιάζοντας στο εννοιολογικό πεδίο της καμπυλότητας. Η καμπυλότητα, παρά τις σημαντικές δυνατότητες για δημιουργία μαθησιακών περιβαλλόντων πλούσιων σε ευκαιρίες ενίσχυσης της μαθηματικής σκέψης των μαθητών, συχνά παραμένει υποβαθμισμένη στην εκπαιδευτική πράξη. Τα αποτελέσματα της μελέτης εστιάζουν στη σχεδιαστική διαδικασία του μοντέλου από τους μαθητές, τη συμπεριφορά του και τη χρήση του μετά την εκτύπωση, αναδεικνύοντας νέες εκπαιδευτικές δυνατότητες της 3D εκτύπωσης για τη μαθηματική και υπολογιστική σκέψη των μαθητών όταν αυτή συνδυάζεται με τον σχεδιασμό μέσω προγραμματισμού.
(Πλήθος ανακτήσεων: 0)

