Ο Προφορικός Λόγος των Μαθητών σε Πειραματικές Δραστηριότητες που Αξιοποιούν Προσομοιώσεις και Εδράζονται σε Επιχειρήματα

Ερευνητική εργασία
Σε αυτή την εργασία εξετάζεται ο λόγος των μαθητών κατά την πραγματοποίηση πειραματικών δραστηριοτήτων που εδράζονται σε επιχειρήματα και αξιοποιούν προσομοιώσεις, για τους παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός ηλεκτρομαγνήτη. Οι συνδέσεις ανάμεσα στην "πρακτική" και τη "θεωρία" στο λόγο των μαθητών, συνιστούν μέτρο της αποτελεσματικότητας μιας πειραματικής δραστηριότητας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν έξι ομάδες μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Σε τρεις ομάδες μαθητών εφαρμόστηκαν πειραματικές δραστηριότητες για τους ηλεκτρομαγνήτες δομημένες σύμφωνα με το μοντέλο της "πειραματικής δραστηριότητας βασισμένης στην επιχειρηματολογία" και στις άλλες τρεις ομάδες εφαρμόστηκαν πειραματικές δραστηριότητες "παραδοσιακού τύπου" αντίστοιχης θεματολογίας, αξιοποιώντας την ίδια προσομοίωση. Τα δεδομένα της έρευνας προήλθαν από την ανάλυση του προφορικού λόγου των μαθητών. Προέκυψε ότι οι πειραματικές δραστηριότητες που εδράζονται σε επιχειρήματα είναι πιο αποτελεσματικές συγκριτικά με τις "παραδοσιακού τύπου" δραστηριότητες, αναφορικά με τη σύνδεση της "πρακτικής" με τη "θεωρία".
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)