Ψηφιακό Χάσμα στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Ψηφιακής Εκπαίδευσης

Ερευνητική εργασία
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την παρουσίαση μιας συνθετικής διαγραμματικής περιγραφής βασισμένης σε επισκόπηση κειμένων για τη διερεύνηση του χάσματος τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ). Παρά την ύπαρξη ερευνητικών πλαισίων που μελετούν το ψηφιακό χάσμα γενικά, τα πλαίσια αυτά δεν λαμβάνουν υπόψη τις νέες διαστάσεις που προκύπτουν από την ενσωμάτωση συστημάτων ΤΝ στην εκπαίδευση. Το ερευνητικό μοντέλο που προκύπτει από την παρούσα εργασία αφορά στη διαμόρφωση ενός κοινού πλαισίου που καλύπτει τις διαστάσεις του συμβατικού ψηφιακού χάσματος όπως αυτές αντλούνται από την επισκόπηση που διενεργήθηκε ενώ παράλληλα ενσωματώνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις νέες προκλήσεις που επιφέρει η χρήση της ΤΝ στην εκπαίδευση. Πραγματοποιήθηκε συστηματική επιλογή και ανάλυση κειμένων που αφορούν στη μελέτη του ψηφιακού χάσματος και καθορίστηκαν νέα κοινά κριτήρια τα οποία συμπεριλαμβάνουν τα χαρακτηριστικά της ΤΝ τα οποία οδηγούν στην διεύρυνση των ψηφιακών ανισοτήτων. Το μοντέλο που προκύπτει και ορίζεται ως συνθετική διαγραμματική περιγραφή, επιχειρεί να οργανώσει τα διάφορα χαρακτηριστικά του ψηφιακού χάσματος όπως αυτά παρουσιάζονται στην υπάρχουσα βιβλιογραφία σε συνδυασμό με τις διαστάσεις της ΤΝ.
(Πλήθος ανακτήσεων: 3)