Απόψεις Μαθητών/τριών Δημοτικού Σχολείου για τη Χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης υπέρ της Προστασίας των Αδέσποτων Ζώων στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Ερευνητική εργασία
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) συνιστά μία από τις πλέον καθοριστικές τεχνολογικές εξελίξεις με ευρείες εφαρμογές και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ), η αξιοποίησή της δύναται να ενισχύσει τη διαθεματική προσέγγιση, καλλιεργώντας την κριτική σκέψη των μαθητών/τριών γύρω από σύνθετα κοινωνικά και ηθικά ζητήματα. Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις αντιλήψεις 70 μαθητών/τριών δημοτικού, μέσω δομημένου ερωτηματολογίου, σχετικά με τις δυνατότητες αξιοποίησης της ΤΝ για την προστασία των αδέσποτων ζώων. Οι απαντήσεις τους αναδεικνύουν τρεις κύριες τάσεις. Τον τεχνολογικό ορθολογισμό, που εκφράζεται μέσω της αξιοποίησης της ΤΝ για πρακτικές λύσεις, την ανθρωποκεντρική σκέψη, με έμφαση στην προτεραιότητα της ανθρώπινης φροντίδας και τον ηθικό προβληματισμό, σχετικά με τη διαχείριση της ευθύνης μεταξύ ανθρώπων και τεχνολογίας. Η μελέτη προσφέρει χρήσιμα δεδομένα για τη διαμόρφωση παιδαγωγικών πρακτικών που συνδέουν την τεχνολογική καινοτομία με τις αξίες της αειφορίας και της κοινωνικής ευθύνης.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2)