Η Ενσωμάτωση της Τεχνολογίας σε Πειράματα Φυσικών Επιστημών που Σχεδιάζουν Μελλοντικοί Νηπιαγωγοί
Ερευνητική εργασία
Η τεχνολογική πρόοδος σε εργαλεία Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) έχει αναβαθμίσει τις δυνατότητες της εργαστηριακές εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών (ΦΕ). Παρ’ όλ’ αυτά, αναδεικνύεται η ανάγκη μελέτης του βαθμού και του τρόπου με τον οποίο αυτά χρησιμοποιούνται ή όχι από τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς. Η παρούσα έρευνα μελέτησε μέσω ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου τον σχεδιασμό πειραματικών δραστηριοτήτων με και χωρίς τη χρήση ΤΠΕ στα φύλλα εργασίας και σχέδια διδασκαλίας μελλοντικών εκπαιδευτικών (Ν = 68) Προσχολικής Εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έκαναν χρήση μικροϋπολογιστικών συστημάτων ή προσομοιώσεων, ενώ αντιθέτως έκαναν χρήση βιντεοσκοπημένων πειραμάτων και πειραμάτων με απλά υλικά. Επιπλέον, ανιχνεύτηκαν ελλείψεις σε στάδια διερεύνησης στις πειραματικές δραστηριότητες, ιδιαιτέρως στη χρήση online βιντεοσκοπημένων πειραμάτων. Τα πορίσματα της έρευνας αναδεικνύουν τις δυσκολίες ενσωμάτωσης ΤΠΕ στην εργαστηριακή εκπαίδευση, αλλά και τη σημασία της αποδοτικής χρήσης των εργαλείων ΤΠΕ στα πλαίσια διδασκαλίας και μάθησης μέσω διερεύνησης.
(Πλήθος ανακτήσεων: 2)

