Η Συμβολή Διαβαθμισμένων Δραστηριοτήτων στην Επίδοση των Μαθητών του Λυκείου για τις Ευθύγραμμες Κινήσεις

Ερευνητική εργασία
Η έρευνα που εστιάζεται στην αντιμετώπιση της διαφορετικότητας των μαθητών στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών είναι περιορισμένη. Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης δύο διδακτικών παρεμβάσεων για τις ευθύγραμμες κινήσεις, που και οι δύο βασίζονται στην διδακτική προσέγγιση της "μάθησης μέσω πρακτικών" αξιοποιώντας το ίδιο περιβάλλον προσομοίωσης, αλλά παρέχουν διαφορετικές μαθησιακές υποστηρίξεις (διαβαθμισμένες δραστηριότητες, ίδιες δραστηριότητες), στην επίδοση των μαθητών της Α΄ τάξης του Λυκείου. Στην εργασία αυτή αξιοποιήθηκε η οιονεί πειραματική έρευνα και το δείγμα της αποτέλεσαν 60 μαθητές της Α΄ Λυκείου. Αναπτύχθηκε εκπαιδευτικό υλικό που βασίστηκε στην διδακτική προσέγγιση της "μάθησης μέσω πρακτικών" αξιοποιώντας το ίδιο περιβάλλον προσομοίωσης, σε δύο εκδοχές. Στην πρώτη εκδοχή (για την πειραματική ομάδα) υπήρχαν διαβαθμισμένες δραστηριότητες. Στην δεύτερη εκδοχή (για την ομάδα ελέγχου) υπήρχαν ίδιες δραστηριότητες για όλους τους μαθητές. Τα δεδομένα της έρευνας αποτέλεσαν οι απαντήσεις των μαθητών σε ερωτηματολόγιο που δόθηκε πριν και μετά τις διδακτικές παρεμβάσεις. Προέκυψε ότι μέσω της παρέμβασης με διαβαθμισμένες δραστηριότητες βελτιώθηκε περισσότερο η επίδοση των μαθητών.
(Πλήθος ανακτήσεων: 3)