Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα και Τεχνητή Νοημοσύνη στη Διδασκαλία της Γλώσσας: Πιλοτική Εφαρμογή στη Στ' Δημοτικού

Ερευνητική εργασία
Η ραγδαία εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) και των Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων (ΨΜΑ) μπορούν να μεταμορφώσουν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τη μαθησιακή εμπειρία στον εκπαιδευτικό τομέα. Η παρούσα πιλοτική μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις 25 μαθητών/τριών της Στ’ Δημοτικού σχετικά με τη χρησιμότητα, την ευχαρίστηση, την ευκολία χρήσης, τη στάση και την πρόθεση χρήσης απέναντι σε Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα (ΨΜΑ) και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), όπως ο AI Tutor, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Γλώσσας. Βασισμένη στο τροποποιημένο Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας (TAM), η έρευνα περιλάμβανε διδακτική παρέμβαση με 25 μαθητές/τριες, οι οποίοι διδάχθηκαν την Ενότητα 16: "Μουσεία" της Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ΨΜΑ και εργαλεία ΤΝ. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ειδικού ερωτηματολογίου, αξιολογώντας την αντιλαμβανόμενη χρησιμότητα, την ευκολία χρήσης και την ευχαρίστηση, καθώς και την στάση και πρόθεση για περαιτέρω ενσωμάτωση των ΨΜΑ και της ΤΝ στη μαθησιακή διαδικασία. Τα ευρήματα υποδεικνύουν θετική αποδοχή των εργαλείων με κυρίαρχη παράμετρο που επηρεάζει τη στάση και την πρόθεση χρήσης την ευχαρίστηση των μαθητών/τριών. Τα αποτελέσματα ενισχύουν τη συζήτηση για την αξιοποίηση των ΨΜΑ και της ΤΝ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και υπογραμμίζουν την ανάγκη για ευρύτερη έρευνα σε μεγαλύτερο δείγμα.
(Πλήθος ανακτήσεων: 5)