Στρατηγικές και Γνωστικές Μεταβάσεις στην Κατανόηση της Διάδοσης και της Ανάκλασης του Φωτός Μέσω του Ψηφιακού Παιχνιδιού Φωτογωνίες

Ερευνητική εργασία
Η μελέτη διερευνά τις στρατηγικές που αναπτύσσουν τα παιδιά κατά την αλληλεπίδρασή τους με το ψηφιακό παιχνίδι σοβαρού σκοπού Φωτογωνίες, που σχεδιάστηκε με στόχο την κατανόηση της διάδοσης και ανάκλασης του φωτός. Το δείγμα αποτέλεσαν 44 μαθητές/τριες Στ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου. Ακολουθήθηκε μικτή μεθοδολογία με συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων (pre-test re-test, ανάλυση καταγραφών οθόνης και διαλόγων). Τα αποτελέσματα δείχνουν εξέλιξη από αυθόρμητες, εμπειρικές στρατηγικές σε συστηματικές και αναστοχαστικές, με χρήση της ανακαλυφθείσας επιστημονικής γνώσης. Παράλληλα, διαπιστώθηκαν γνωστικές μεταβάσεις μέσα από τη βελτίωση των επιδόσεων στο τελικό re-test. Η μελέτη αναδεικνύει τη θετική συμβολή των κατάλληλα σχεδιασμένων ψηφιακών παιχνιδιών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
(Πλήθος ανακτήσεων: 3)