Η Διαλογική Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Μελέτη της Χρήσης του ChatGPT από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς Προσχολικής Εκπαίδευσης
Ερευνητική εργασία
Η παρούσα μελέτη διερευνά τη χρήση του ChatGPT ως ένα σύστημα Διαλογικής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΔΤΝ), από 189 πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες (μελλοντικοί νηπιαγωγοί) Προσχολικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στην ακαδημαϊκή τους πρακτική. Τα αποτελέσματα αναφέρουν γενικά θετική εξοικείωση των μελλοντικών νηπιαγωγών, με έμφαση στη χρήση του εργαλείου για εύρεση ιδεών και αναζήτηση πληροφοριών. Ωστόσο, οι ίδιοι διατηρούν επιφυλάξεις για θέματα όπως η αξιοπιστία, η ηθική χρήση και η επίδραση στην κριτική σκέψη και την ακαδημαϊκή ακεραιότητα. Προτείνονται ενέργειες για την ορθή ενσωμάτωση της ΤΝ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΤΕ), με έμφαση στην εκπαίδευση, τη θεσμική υποστήριξη και τη διαμόρφωση κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου. Η έρευνα τονίζει την ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις, ώστε η ΤΝ να αξιοποιηθεί δημιουργικά και υπεύθυνα στον χώρο της ΤΕ.
(Πλήθος ανακτήσεων: 3)

