Διερεύνηση και Ανάπτυξη Ικανοτήτων Ψηφιακού Γραμματισμού και Αναγνώριση της Παραπληροφόρησης σε Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς: Πιλοτική έρευνα

Ερευνητική εργασία
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πρώτα αποτελέσματα της πιλοτικής έρευνας για τη διερεύνηση του επιπέδου του ψηφιακού γραμματισμού των φοιτητών/τριών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του ΕΚΠΑ, που διεξήχθη στη διάρκεια του μαθήματος "Κριτικός Ψηφιακός Γραμματισμός", το οποίο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Digital Teacher 4.0 Age: Tackling Disinformation and Promoting Digital Literacy through Education and Training in European Classrooms. Σκοπός του μαθήματος είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων αναγνώρισης και ανάλυσης παραπληροφόρησης, στο ψηφιακό περιβάλλον, ενισχύοντας τον κριτικό ψηφιακό γραμματισμό των μελλοντικών εκπαιδευτικών. Η έρευνα βασίστηκε σε ποιοτική μέθοδο με παρατήρηση κατά τη διάρκεια διδασκαλίας μιας θεματικής ενότητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ανάπτυξη ουσιαστικών δεξιοτήτων κριτικής ανάλυσης ψηφιακού περιεχομένου των φοιτητών/τριών με ενεργό συμμετοχή. Τα αποτελέσματα αυτά υποστηρίζουν την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης παρόμοιων μαθημάτων στα προγράμματα σπουδών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τη ζωτική σημασία της ψηφιακής πολιτειότητας στο σύγχρονο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
(Πλήθος ανακτήσεων: 3)