Ο Γραμματισμός Δεδομένων Μέσα από το Παίξιμο και τη Διασκευή Ψηφιακών Παιχνιδιών Ταξινόμησης
Ερευνητική εργασία
Το παρόν άρθρο διερευνά τρόπους με τους οποίους μπορεί να καλλιεργηθεί ο γραμματισμός δεδομένων από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσω της παιγνιώδους και δημιουργικής εμπλοκής τους με το ψηφιακό εργαλείο SorBET (Sorting Based on Educational Technology). Το εργαλείο εμπλέκει τους μαθητές σε διαδικασίες ταξινόμησης, δίνοντας τους την ευκαιρία να παίξουν, να επεξεργαστούν και να σχεδιάζουν παιχνίδια ταξινόμησης, φέρνοντάς τους σε επαφή με έννοιες σχετικές με την οργάνωση, την κατηγοριοποίηση και την ερμηνεία δεδομένων. Η μελέτη βασίζεται σε δύο πιλοτικές παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν με μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας, αναλύοντας τις αλληλεπιδράσεις τους υπό το πρίσμα θεωριών εποικοδομητικής και βιωματικής μάθησης. Μέσω ποιοτικής ανάλυσης κρίσιμων συμβάντων, αναδείχθηκαν πρακτικές όπως η ερμηνευτική σκέψη, η αναστοχαστική επανεξέταση κατηγοριών, ο συνεργατικός σχεδιασμός και η κριτική αντιμετώπιση των δομών δεδομένων. Τα αποτελέσματα, αν και προκαταρκτικά, προτείνουν πως περιβάλλοντα όπως το SorBET δίνουν χώρο για τη σύνδεση των μαθητών με τον γραμματισμό δεδομένων μέσω παιγνιώδους και συνεργατικού τρόπου, προσφέροντας μια χρήσιμη συνεισφορά σε σύγχρονες παιδαγωγικές που επιζητούν την ενεργό εμπλοκή των μαθητών με πολυδιάστατα δεδομένα.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)

