Ο Ρόλος των Διαδικτυακών Κοινοτήτων και των Ψηφιακών Μέσων ως Μορφές Ψυχοεκπαίδευσης και Ενδυνάμωσης Γονέων Παιδιών με ΔΕΠ-Υ
Ερευνητική εργασία
Η παρούσα αφηγηματική ανασκόπηση εξετάζει τη διεθνή βιβλιογραφία σχετικά με τις διαδικτυακές αναζητήσεις γονέων παιδιών με ΔΕΠ-Υ. Στόχος είναι να αναδειχθούν τα κύρια ευρήματα μελετών που εστιάζουν στις ανάγκες πληροφόρησης, υποστήριξης και καθοδήγησης των γονέων μέσω ψηφιακών κοινοτήτων και διαδικτυακών πόρων. Για τη συλλογή δεδομένων, ανακτήθηκαν δημοσιεύσεις (2000-2025) σχετικές με τα θέματα αυτά, από τις μηχανές αναζήτησης (PubMed, Scopus, Google Scholar, Psych Info, Eric, ResearchGate), μέσω μιας εκτενούς αναζήτησης με τη χρήση κατάλληλων λέξεων-κλειδιών. Τα βασικότερα ευρήματα αναδεικνύουν πως οι γονείς αναζητούν ενημέρωση σχετικά με τη φαρμακευτική αγωγή των παιδιών τους, λαμβάνουν συστάσεις για επαγγελματίες υγείας και εφαρμοσμένες πρακτικές, για στρατηγικές διαχείρισης της διαταραχής, ενώ δέχονται και συμβουλές σε ζητήματα γονεϊκότητας και ακαδημαϊκής πορείας των παιδιών τους. Η ενημέρωση που λαμβάνουν πολλοί γονείς από διαδικτυακές κοινότητες συμβάλλει στη λήψη αποφάσεων για τα παραπάνω ζητήματα. Επίσης, οι πληροφορίες που αντλούν συχνά καλλιεργούν τη συναισθηματική τους ενδυνάμωση, προσφέροντας ανακούφιση από συναισθήματα ενοχής, ενισχύοντας την αίσθηση κοινών εμπειριών ενώ συμβάλλουν στη μείωση του κοινωνικού στίγματος, ιδιαίτερα μέσω της έμφασης στη νευροβιολογική αιτιολογία της διαταραχής. Παράλληλα, επισημαίνεται από δύο μελέτες διαφοροποίηση ως προς το φύλο στις διαδικτυακές αναζητήσεις. Πολιτισμικές διαφοροποιήσεις διαπιστώθηκαν σε μια μελέτη ως προς την αναζήτηση βοήθειας μέσα από αυτά τα μέσα δικτύωσης, ενώ υπογραμμίζεται και η δυσκολία πολλών γονέων να αξιολογήσουν την αξιοπιστία των πληροφοριών που λαμβάνουν μέσω διαδικτύου.
(Πλήθος ανακτήσεων: 0)

