Συσχεδιάζοντας ένα Προσαρμοστικό Σύστημα Μαθησιακής Αναλυτικής για την Αξιολόγηση Δεξιοτήτων 21ου Αιώνα σε Ανοιχτού Τύπου Δραστηριότητες

Ερευνητική εργασία
καταγραφή, ανάλυση και οπτικοποίηση των κατάλληλων δεδομένων μάθησης μέσω συστημάτων Μαθησιακής Αναλυτικής (ΜΑ) σε διερευνητικές δραστηριότητες αποτελεί πρόκληση για τους ερευνητές, καθώς δεν υπάρχει προκαθορισμένη λύση ή πορεία της εμπλοκής του μαθητή με το περιβάλλον. Η παρούσα εργασία μελετά τον συσχεδιασμό μεταξύ εκπαιδευτικών και ερευνητών ενός παραμετροποίησιμου συστήματος ΜΑ για την ανάλυση των δεξιοτήτων των μαθητών σε ανοιχτού τύπου δραστηριότητες σε τρία εκπαιδευτικά λογισμικά. Ακολουθώντας μια συστηματική μεθοδολογία βασισμένη στην προσέγγιση Repertory Grid Technique οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί επινόησαν δικές τους μαθησιακές έννοιες που τις συνέδεσαν με τις ενέργειες των μαθητών στα ψηφιακά εργαλεία και στη συνέχεια τις συνδύασαν με δεξιότητες 21ου αιώνα δίνοντας βαθμούς σημαντικότητας. Η ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των εργαστηρίων οδήγησε τους ερευνητές στην επιλογή χρήσιμων "γεγονότων μάθησης" προς καταγραφή από τα εργαλεία και στην κατηγοριοποίηση τους ως προς τις δεξιότητες 21ου αιώνα με βάση τις οπτικές και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών. Αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της έρευνας αναπτύχθηκε ένα παραμετροποιήσιμο περιβάλλον οπτικοποίησης για τους εκπαιδευτικούς που αποτυπώνει την πορεία και τις παραμέτρους ανάπτυξης των δεξιοτήτων των μαθητών.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1)