Διερεύνηση Νοητικών Αναπαραστάσεων Παιδιών Προσχολικής Ηλικίας για τα Τεχνολογικά Ενισχυμένα Παιχνίδια: Coding Express, Botley και Buddy

Ερευνητική εργασία
Στην παρούσα έρευνα μελετώνται οι νοητικές αναπαραστάσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας, καθώς και η εξέλιξή τους, αναφορικά με τα Τεχνολογικά ενισχυμένα παιχνίδια (ΤΕΠ): Coding express, Botley και Buddy. Ειδικότερα, διερευνώνται τα χαρακτηριστικά και οι προσφερόμενες τεχνολογικές και παιδαγωγικές δυνατότητες των ΤΕΠ, εκ των οποίων το Coding express αποτελεί ένα κατασκευαστικό κιτ ρομποτικής, το Botley ένα προγραμματιζόμενο ΤΕΠ δαπέδου και το Buddy ένα ανθρωπόμορφο ΤΕΠ. Για τη συλλογή και καταγραφή των νοητικών αναπαραστάσεων των παιδιών, πραγματοποιήθηκαν ατομικές συνεντεύξεις πριν και μετά την υλοποίηση συγκεκριμένων διδακτικών προβλημάτων, βασισμένων στην παιγνιώδη μάθηση. Οι μεταβλητές που εξετάστηκαν αφορούσαν τις έννοιες της ιδιότητας, της λειτουργίας και του ελέγχου των ΤΕΠ, ενώ οι απαντήσεις ταξινομήθηκαν με βάση τη γνωστική συγκρότηση που παρουσίαζαν τα παιδιά σε κάθε φάση. Τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν σημαντικές διαφοροποιήσεις στην εξέλιξη των νοητικών αναπαραστάσεων των παιδιών, αναλόγως του τύπου του ΤΕΠ, με το ανθρωπόμορφο ΤΕΠ Buddy να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη γνωστική πρόοδο.
(Πλήθος ανακτήσεων: 7)