Ελληνική προσαρμογή και ψυχομετρική επικύρωση της κλίμακας Beginners Computational Thinking Test (BCTt) για την αξιολόγηση της Υπολογιστικής Σκέψης μαθητών/τριών Δημοτικού Σχολείου
Η Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) αφορά διαδικασίες της σκέψης που είναι εφαρμόσιμες σε πλήθος πεδίων και
θεωρείται πολύτιμο σύνολο δεξιοτήτων για τους/τις μαθητές/τριες του 21ου αιώνα. Ωστόσο,
περιορισμένη παραμένει η έρευνα που εστιάζει στα εργαλεία αξιολόγησής της. Το Beginners
Computational Thinking Test (BCTt) είναι ένα έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο για την αξιολόγηση
εννοιών της ΥΣ μαθητών/τριών ηλικίας 5 ως 10 ετών. Η παρούσα μελέτη, μέσα από τη ελληνική
προσαρμογή και την ψυχομετρική επικύρωση της κλίμακας BCTt, διερευνά τον βαθμό ανάπτυξης
εννοιών της ΥΣ μαθητών/τριών Α’ ως Γ’ δημοτικού σχολείου. Η εξέταση των ψυχομετρικών ιδιοτήτων
της προσαρμοσμένης κλίμακας με δείγμα 517 μαθητών/τριών Α’ ως Γ’ τάξης έδειξε ότι αποτελεί έγκυρο
και αξιόπιστο εργαλείο αξιολόγησης εννοιών της ΥΣ κυρίως για την Α’ και Β’ τάξη. Τα ευρήματά μας
υπογραμμίζουν την αναπτυξιακή προοπτική στην καλλιέργεια των εννοιών της ΥΣ και συμβάλλουν στην
ισότιμη συμμετοχή και εξέλιξη στην ψηφιακή εποχή.
(Πλήθος ανακτήσεων: 3)

