Investigating second language teachers' knowledge: implications for ICT training

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να παρουσιάσει ένα πλαίσιο σχετκό µε την έρευνα που αφορά το γνωστικό υπόβαθρο των εκπαιδευτικών ως προς το αντικείµενο διδασκαλίας τους, και θεωρείται ως αφετηρία για την µελλοντική επιµόρφωσή τους στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Με βάση αυτό το πλαίσιο εξετάζεται το γνωστικό υπόβαθρο των καθηγητών ξένων γλωσσών σε τρείς διαφορετικές περιπτωσιολογικές εργασίες (case studies) τα αποτελέσµατα των οποίων παρουσιάζονται σε αυτή την εργασία. Εξαιτίας της ατοµικιστικής και εξελισσόµενης σε συγκεκριµένο φυσικό χώρο κάθε φορά, φύσης της γνώσης που κατέχουν οι καθηγητές χρησιµοποιήθηκαν ποιοτικές µέθοδοι για τη συλλογή και ανάλυση των δεδοµένων ώστε να εντοπιστούν οι τυχόν διαφορές και οµοιότητες. Η έλλειψη ειδικής εκπαίδευσης και προηγούµενης εµπειρίας στις εκπαιδευτικές εφαρµογές των ΤΠΕ είχε ως αποτέλεσµα, οι προτεινόµενες από τους εκπαιδευτικούς διδακτικές πράξεις σχετικές µε τις ΤΠΕ να περιέχουν ασκήσεις απλής εξάσκησης, παρόλο που προχωρηµένου επιπέδου πράξεις παρατηρήθηκαν και καταγράφτηκαν κατά τη διδασκαλία τους. Τέλος, µέσω αυτής της εργασίας προτείνεται, η µεθοδολογία για την εκπαίδευση των καθηγητών στις ΤΠΕ να λάβει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα (learner-centred) για να µπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να συσχετίσουν και να εφαρµόσουν τις ΤΠΕ και σε σχέση µε τις προχωρηµένου επιπέδου διδακτικές µεθόδους τους. Με αυτό το τρόπο πιθανά να ενισχυθούν οι προσδοκίες τους σχετικά µε τις ΤΠΕ και την εφαρµογή τους στην τάξη. Τέλος, αναµένεται ότι ετσι θα επιτευχθεί πραγµατική αλλαγή σε συνεργασία πάντα µε τους εκπαιδευτικούς του κλάδου.
(Πλήθος ανακτήσεων: 1797)