Η διδασκαλία του κύκλου στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου με την βοήθεια των ΤΠΕ

Σκοπός της παρούσας μελέτης, η οποία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης έρευνας, είναι η σύγκριση της διδακτικής προσέγγισης της έννοιας του κύκλου με τη βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε σχέση με την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας, με στόχο την αξιολόγηση της οπτικής, λεκτικής, σχεδιαστικής, λογικο-μαθηματικής δεξιότητας των παιδιών και ικανότητας εφαρμογής του κύκλου στην καθημερινή τους ζωή. Αρχικά, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο της ένταξης των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση και ειδικότερα η συμβολή τους στη κατανόηση μαθηματικών εννοιών, καθώς και το μοντέλο του Allan Hoffer πάνω στο οποίο βασίστηκε η αξιολόγηση των μαθητών της έρευνας. Στη συνέχεια, περιγράφεται η μεθοδολογία πιλοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Α’ τάξη δημόσιων Δημοτικών σχολείων και περιελάμβανε 42 παιδιά της ομάδας ελέγχου και 38 νήπια της πειραματικής ομάδας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η κατανόηση του κύκλου μπορεί να βελτιωθεί από την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
(Πλήθος ανακτήσεων: 52)